Connect with us

IKTIBAR

Ustaz Tahu Tak Ada Video Ustaz…” Ustaz Wadi Anuar Kongsi Tentang UKE, Rupanya Orang Tu ‘Hubungi’ UKE Untuk…

Published

on

Ustaz Tahu Tak Ada Video Ustaz…” Ustaz Wadi Anuar Kongsi Tentang UKE, Rupanya Orang Tu ‘Hubungi’ UKE Untuk…

Sebelum ini Dato’ Ustaz Kazim Elias ada berkongsi pengalaman dirinya disi.hir bila mana dirinya terjumpa abu gambarnya yang dibakar sehingga kakinya memben.gkak selepas terlangkah abu berkenaan. Baru baik dari tidak menggunakan tongkat, baru ini sekali lagi Ustaz Kazim memperlihatkan mukanya yang seakan melepuh angkara “ai.n (pandangan mata) yang mana keadah rawat.annya perlu mandi di hulu sungai mengadap matahari bagi membuang sih.ir berkenaan.

Hal ini mendapat perhatian dari Ustaz Wadi Anuar yang ada menziarahi Ustaz Kazim di rumahnya. Menurut penceramah terkenal ini, ketika berbual-bual itu, Ustaz Kazim menjelaskan sebab kenapa dirinya disih.ir. Ini bukan kali pertama, tapi sudah lima kali. Perkongsian Ustaz Wadi ini dikongsikan di Tik Tok atas nama @bijakmentari. Perbuatan sih.ir sebenarnya sudah wujud ketika Rasulullah masih hidup di mana keka.sih Allah yang maksud ini sendiri pernah disi.hir oleh seorang Yahudi bernama Labid bin Aksam dari Bani Zuraiq.

Ahli sihir ini telah men.curi sikat rambut Nabi SAW beserta rambut yang terdapat pada sikat berkenaan sebelum membuat satu pat.ung menyerupai Nabi daripada lilin, lalu diti.kam dengan sebelas bil,ah jar.um dan disimpul dengan sebelas ikatan. Maka dicampakkan ke dalam tela.ga keluarga Zarwan di mana telaga Nabi SAW selalu mandi.

Maka setelah Nabi SAW mandi di telaga tersebut, ditakdirkan, baginda terkena sih.ir selama 40 hari. Inilah disebut Ilmu san.tau yang banyak di gunakan oleh bom.oh-bom.oh pada hari ini. Dalam perkongsian ini, Ustaz Wadi menjelaskan, dirinya ada menziarahi Ustaz Kazim.

“Bila saya ziarah Ustaz Kazim yang disih.ir kali ke lima, saya pergi terus ke rumah dia. Saya tanya dia, “Ustaz agak kenapa orang sih.ir Ustaz? Dia kata “sebab saya teg.ur orang”

Dan dia kata kat saya hati-hati sebab ustaz pun banyak teg.ur orang. Dan saya rasa benda tu tak jauh. Memang saya pernah hadapi. Saya ada tegur orang, memang orang mar.ah saya betul-betul. Macam baru ini saya ada tegur tentang suami-suami yang tidak memberikan nafkah kepada para isteri. Orang mar.ah saya. Sebahagianlah. Daripada sejuta, ada 10 orang. Katanya “Ustaz tahu tak ada video Ustaz membuatkan kami bergaduh, nie dah seminggu kami bergaduh. Isteri saya ungkit macam-macam.

Saya kata memang tak bagi nafkahkah? Dia jawab, bukan tak bagi, kurang. Katanya lagi,pikiaq guna otak la sikit Ustaz, nak cakap tu, bukan semua orang berkemampuan nak bagi naf.kah kat isteri. Ustaz cakap macam nie, kami dah berc.erai ni. Siapa dia nak tangg.ung,” katanya orang itu.

Tambah Ustaz Wadi, Nabi pernah sebut. “Cukuplah dos.a seorang suami yang menga.baikan nafk.ah ke atas isterinya. Yang tu pun dah besar Nabi kata. Dah membuatkan seseorang suami yang mendirikan qia,m 1000 rakaat, untuk masuk nera,ka bila dia abai,kan isteri dia. Itulah pentingnya beri naf.kah pada isteri. Kalau tak boleh masuk nera,ka,” jelasnya.

Cabaran dakwah masa akan datang, dimarahi orang islam sendiri. Dalam pada itu, Ustaz Wadi turut menjelaskan, cabaran berdakwah pada masa akan datang berbeza dan menyed.ihkan bila yang menegur itu, orang isl.am sendiri. Bila ramai dengar kamu, rupanya di belakang sana yang dengar kita pelbagai latar belakang. Ada yang sangat menyayangi kita dan ada yang sangat memb.enci kita. Bila dah ceramah saya tersebar ke merata-rata dalam Malaysia nie, kumpulan yang kedua telefon saya.

“Ustaz, kalau Ustaz nak cakap, tolong bercakap benda yang masuk ak.al. Dia kata dia itu islam. Saya islam Ustaz, saya beriman dengan rukun iman yang ke-6 tapi bila Ustaz cakap terlalu mera.pu, Nabi naik ke langit, naik buraq, pergi syurga, pergi tengok nera.ka, kami malu Ustaz. Cerita-cerita macam ini, kami malu dengan kawan-kawan kami yang belum islam. Lama dia bersembang, dia ajak kawan-kawan dia pulak untuk nasihatkan saya. Jangan cerita benda-benda yang luar daripada akal.

“Nabi mendengar batu dan pokok memberi salam. Dia kata, jangan lebih-lebih Ustaz. Batu mana boleh bercakap Ustaz? Ustaz tunjuk kat saya kejap. Ustaz batu mana bercakap. Tuan-tuan, ini bukan di Russia tau, ini di Malaysia. Telefon bertalu-talu. Bagi tahu supaya saya cakap ajaran Isl.am yang sebenar. Aik, ajaran Islam yang sebenar mana pulak dah, jenuh saya nak cari.

Sumber: Ustaz Wadi Anuar, Ustaz Kazim Elias

Continue Reading
Advertisement

Trending