Connect with us

GLOBAL

Sungai Kristal Sungai Terjernih Dunia Tanda Kebesaran Yang Maha Esa

Published

on

Sungai Kristal Yang Paling Jernih Di Dunia Ciptaan Yang Maha Esa

Ini di namakan bukti kekuasaan Yang Maha Esa, Maha mencipta sekian alam. Ini adalah Sungai Verzasca yang terletak di Switzerland ini dikenali kerana kejernihan airnya yang mengalir dari gunung-ganang yang terletak di Pizzo Barone ke Tasik Maggiore.

Air sungai ini sangat jernih, sehinggakan pada kedalaman 10 meter di dasar sungai, anda masih dapat melihat dengan jelas jambatan yang merentangi sungai ini. Masyallah! Kagum dengan keindahaan alam ciptaan Allah ini

Berlokasi di Swiss, Sungai Verzasca yang memiliki panjang 30 kilometer ini telah terkenal di serata dunia hingga ke mulut-mulut pelancong dari Malaysia. Perairan yang jernih dan panorama bawah air yang menakjubkan dapat memanjakan mata setiap pelawat, baik yang menyelam mahupun yang hanya menikmati dari atas jambatan.

Claudio Gazzaroli, seorang fotografi 38 tahun, yang telah mengunjungi sungai menakjubkan ini berhasil menemukan sebuah jembatan melengkung yang dikenal dengan sebutan Roman Bridge.

Pada awalnya, Claudio hanya mengambil gambar dari atas sungai, sama seperti yang dilakukan oleh semua pelawat. Tetapi kemudian, dia memutuskan untuk melompat ke dalam air dengan kameranya untuk menangkap perspektif baru di kawasan pelancongan terkenal tersebut.

“Saya ingin menunjukkan keindahan tempat ini dengan cara baru. Kejernihan air sungai ini sangat menakjubkan. Saya suka tempat ini dan telah mengunjunginya sekitar dua ratus kali,” aku Claudio, seperti dilsiarkan di Oddycental.

Jika dilihat dari bawah, sungai ini sepintas memiliki kilauan kristal yang menyilaukan. Kilatan cahaya itu berasal dari sinar matahari yang menembus kejernihan air Sungai Verzasca. Sungguh menakjubkan! Jom nikmati keindahan Sungai Verzasca di video ini!

Sumber : slviral.bbn

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Majalah Perdana

Continue Reading
Advertisement

Trending