Connect with us

ISU SEMASA

Kisah Benar: Orang Ramai Menyaksikan Al-Quran Terbang Depan Kaabah

Published

on

Kisah Benar: Orang Ramai Menyaksikan Al-Quran Terbang Depan Kaabah

Ketika jemaah di Mekah sedang khusyu’ melakukan ibadah, tiba-tiba terdapat senaskah Al-Quran terbang di udara kemudian ia terus melekat di dinding Kaabah.

Mekah merupakan tempat destinasi utama bagi umat Islam di dunia ini untuk menunaikan ibadah umrah dan haji. Jadi tidak hairanlah jika Mekah dihadiri oleh jutaan manusia hampir setiap tahun. Satu ketika ratusan ribu jemaah haji yang sedang melakukan tawaf gempar apabila sebuah Al-Quran melayang dan terusmelekat pada pintu kaabah. Peristiwa luar biasa ini membuat ramai jemaah yang menyaksikannya menangis kerana kagum dengan kejadian Allah.

Saksi kejadian berkata pada malam jumaat sekitar jam 2 pagi, seorang wanita Morocco sedang melakukan tawaf sambil membaca Al-Quran. Sebaik sahaja tiba di pintu depan kaabah, beliau dilanggar oleh sekumpulan jemaah lain menyebabkan beliau terjatuh dan kitab suci Al-Quran yang dipegang terlepas. Al-Quran tersebut tidak jatuh tetapi melayang dan melekat di pintu kaabah.

Selepas seorang staff Masjidil Haram mengambil kembali Al-Quran tersebut setelah diturunkan dengan kayu, jemaah-jemaah Haji yang menjadi saksi peristiwa luar biasa itu mencium Al-Quran tersebut. Ternyata baunya sangat wangi seolah-olah dipenuhi botol minyak wanig – Petikan Warta Perdana.

Baca juga

Tukang Gali Kubur Ini Pengsan Saat Mayat yang Akan Dikuburnya Bertanya

Seorang tukang penggali kubur di Jerman pingsan saat ‘mayat’ yang akan dikuburnya bertanya “Di mana aku?”

Sebelumnya, seorang wanita berusia 92 tahun tersebut memang sudah dinyatakan menjadi “mayat” oleh dokter di sebuah rumah sakit khusus untuk para pensiunan di kota Gelsenkirchen, Jerman. Bahkan wanita tersebut telah dibawa ke rumah duka di Munstermann.

Namun, yang terjadi di rumah duka tersebut justru sangat mengejutkan. Karena wanita tua yang berbaring tersebut tiba-tiba ditemui dengan kedua mata terbuka.

Setelah memeriksa nadinya, petugas penggali kubur yang lain bergegas memanggil ambulan untuk segera membawa wanita tersebut kembali ke rumah sakit. Keluarga dari wanita tersebut pun segera diberitahu tentang “kembali hidupnya” sang wanita.

Tidak berselang lama, polisi langsung melakukan penyelidikan terhadap para petugas seperti perawat, terutama dokter di rumah sakit yang telah menyatakan wanita tersebut meninggal pada Minggu malam waktu setempat.

Menurut laporan, wanita tersebut ditemukan di tempat tidur di sebuah panti jompo yang ditinggalinya dalam kondisi tidak bernafas.

Dokter yang dipanggil menyatakan bahwa wanita tersebut memang telah meninggal dunia, sebelum akhirny wanita tersebut dibawa ke rumah duka.

Kepala panti jompo dimana sang wanita tersebu tinggal, Lother Burger menyatakan bahwa “Hal ini sangat mengerikan dan belum terjelaskan.”

“Kami benar-benar merasa dipermalukan,” ujarnya.

Sumber: intisari-online.com

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Majalah Perdana

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending