Nasi Goreng Isteri Jadi Permintaan Terakhir Sebelum Menghembuskan Nafas Terakhir

Suami Men1ngg4l Dunia Akibat Kem4lang4n, Nasi Goreng Menjadi Permintaan Terakhir

Masakan si isteri sudah tentu menjadi kegemaran para suami meskipun banyak lagi makanan yang enak diluar sana, si suami sudah tentu memilih dari hasil tangan isteri kerana tidak dapat menandingi hasil masakan isteri send1ri.

Walau bagaimanapun, sudah tentu kelazatan itu akan hilang jikalau aj4l m4ut sudah datang menjemput dan permintaan terakhir akan menyebabkan si isteri berasa pilu ke atas kehilangan tersebut.

Dialami oleh seorang wanita dimana suami beliau telah pun kembali ke rahmatullah akibat kem4l4ngan yang menimpanya baru baru ini.

Nasi goreng terakhir untuk suami

Sebelum suaminya men1ngg4l dunia, dia sempat meminta isterinya menyiapkan nasi goreng beserta dua telur mata dan dipercayai itulah permintaan terakhir si suami sebelum terlibat dalam kem4l4ngan.

“Permintaan terakhir suami nak bawak bekal pagi, pergi kerja nasi goreng dengan 2 biji telur mata … Saya suka share apa yang saya masak untuk suami kat sini, mungkin lepas ni dah takde la. Saya nak minta kawan-kawan doakan untuk arwah suami saya yang baru tinggalkan saya 4 hari lepas sebab kem4l4ngan akibat kecuaian pemandu lain.”

Apa yang lebih memilukan adalah apabila si isteri setia menunggu suami kesayangan menjemput di pejabat tempat si isteri bekerja namun orang lain pula yang jemput dengan membawa berita sedih lalu disampaikan kepada si isteri.

Kata si isteri, pada hari kejadian selepas hantar ke pejabat, suaminya seakan tidak mahu lepaskannya dan mungkin itu adalah petanda yang paling besar sebelum si suami pergi buat selamanya.

“Saya terkilan, sedih sangat sangat”

“Ya. Pagi tu saya siapkan bekal dia. Hantar saya pergi kerje tapi pagi tu dia macam tak nak tinggalkan saya, sampai saya masuk pintu opis saya lambai dia suruh pergi baru dia pergi. Waktu saya balik, saya tungu dia macam biasa tapi dia tak sampai-sampai. Lepas setengah jam tungu, saya dapat call dari polis mengatakan minta saya bersabar, minta ke HUKM Jabatan Forensik. Masa tu saya dah tak tau nak pikir apa. Isteri mana yang tak sedih bila suami yang kite sayang dah tinggalkan kite selamanya.”

Menurutnya lagi, arwah ayah pergi tidak sampai dua tahun selepas perkahwinan, luka yang berbaki masih melekat di hati ditambah pula dengan kehilangan suami tercinta di saat hati si isteri mula berbunga.

Sungguh besar dan tinggi ujian wanita ini, semoga r0h suaminya ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman dan dih4rapkan wanita ini terus tabah menghadapi ujian dari Allah SWT dan terus bersemangat menjalani kehidupan seharian.

Ha dah baca, jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber : mira zulyana via satkabo

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Majalah Perdana

Artikel Pilihan



About MajalahPerdana 971 Articles
Portal info perdana Malaysia dengan info gaya hidup lit, cerita viral terbaru, trend , masalah agama, rangkuman kehidupan