Wanita Menghadap Ilahi Ketika Sujud, Semoga Husnul Khatimah

Husnul khatimah, jemaah wanita pergi mengadap Ilahi ketika sujud

Kematian adalah satu ketentuan Allah SWT. Setiap manusia pasti akan mengalami kematian. Tetapi, bila, bagaimana, dan dimana itu hanya Tuhan sahaja yang tahu.

Apabila seseorang sudah tiba ajalnya, maka tidak dapat lagi diundurkan atau dipercepatkan walaupun sesaat, kerana itulah ketentuan Allah.

Begitu juga dengan satu rakaman viral baru-baru ini, memaparkan seorang jemaah wanita yang ketika sedang mendirikan solat di surau, secara tiba-tiba rebah.

Rebah ketika sujud

Dapat diperhatikan, arwah yang dikatakan sedang melakukan solat sunat sebelum memulakan solat berjemaah, namun semasa sujud arwah terus tidak sedarkan diri.

Melihatkan keadaan arwah, kesemua jemaah yang lain berasa terkejut dan terus berlari meluru ke arwah untuk memberikan bantuan.

Sungguh besar nikmat yang Tuhan berikan kepada arwah, dia meninggal dalam keadaan sedang beribadat, menutup aurat dan di dalam masjid.

Semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan hamba Allah yang beriman, Marilah kita sama-sama memohon kepada Allah SWT supaya mengurniakan kepada kita kematian dalam khusnul khatimah.

Sumber : PU Syed Channel via ohmymedia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Majalah Perdana

Artikel Pilihan



About MajalahPerdana 973 Articles
Portal info perdana Malaysia dengan info gaya hidup lit, cerita viral terbaru, trend , masalah agama, rangkuman kehidupan